سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش، یاری می رساند، حکمت ره می نماید . [امام علی علیه السلام]

تاریخچه ایران
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: میلاد تهرانی پنج شنبه 87 شهریور 28 ساعت 4:26 صبح

یعنی (سرودهای پاک) این نام را مردمی که پیام اشوزرتشت را دریافته و به کار بسته اند، بر پایه ایمان و درک خود بر آن گذاشته اند، پیام گات ها در بیان اشو زرتشت، مانتره است که (کلام اندیشه بر انگیز) معنی می دهد. از دیدگاه گات ها شایسته است تا زندگی مادی انسان با طبیعت، سازگار و هماهنگ باشد. در بینش مینوی و عرفانی انسان باید با یاری وهومن دریچه دل خود را به سوی راز هستی بگشاید تا روشنایی حقیقی اهورایی را مشاهده کند.

سخن گات ها تنها برای دانایان است زیرا نادان و جاهل، بر پایه احساسات تند و بی منطق خود را رفتار و حرکت می کند و گوش شنوایی برای پیام اهورایی ندارد. هنگامی که دانا اندیشه راستی را فراگرفته بر می گزیند، باید دانش و بینش خود را به دیگران، به ویژه افراد نا آگاه برساند تا پندار بافی و خرافات از جامعه انسانی رخت بر بندد.

می‌شود

 

دین

دین از واژه دئنه در اوستا آمده و به معنای (وجدان آگاه) یعنی (نیروی تشخیص خوب از بد) بر پایه خرد و با آزادی و اختیار است در این بینش، انسانی دیندار است که بر مبنای دانایی می اندیشد و با کمک منش نیک خود آزادانه راه اشا را برای بهزیستی و رستگاری خود و دیگران بر می گزیند و با همین نگرش و آزادی، در دو جهان مادی و معنوی مسئول می گردد و سرانجام بر اساس اصل کنش و واکنش، نتیجه گزینش خود را دریافت می کند. 

 

 

قانون اشا

 

نگرش آیین زرتشت به جهان هستی، پیروی و پیوستن به قانون اشا است. از دیدگاه او خداوند جان و خرد، جهان را بر پایه هنجاری آفریده که بر تمام هستی حکمفرماست و او این هنجار و نظم حساب شده را اشا می نامد. استواری قانون اشا بر جهان هستی بازتاب اراده و خواست پروردگار است. انسان باید خود را با هنجار هستی، همگام و همراه سازد. راستی و درستی، مهر و فروتنی و فروزه های نیک انسانی را در خود پرورش دهد. تا با هنجار اشا همراه و همگام شود. قانون اشا، نیروی هماهنگ کننده جهان هستی است و هیچ پدیده ای از اتم تا کهکشان وجود ندارد که بر پایه این هنجار هماهنگ استوار و پایدار نباشد.


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تخت جمشید
[عناوین آرشیوشده]


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

فهرست
38932 :مجموع بازدیدها
3 :بازدید امروز
2 :بازدید دیروز
حضور و غیاب
یــــاهـو
درباره خودم
تاریخچه ایران
لوگوی خودم
تاریخچه ایران
لوگوی دوستان

آوای آشنا

بایگانی نوشته ها
کورش کبیر
عکس love
شعر برگزیده
عکس مناظر
عکس ماشین
عکس گل
وصیت نامه کورش بزرگ
گوشه کنار سرگذشت کورش
اشو زرتشت
عکس فروهر
عکسهای ایران باستان
دین زرتشت
گات ها
اشتراک
 


www.irLearn.com